בחודשים האחרונים,
בעיקר מאז המכירה הגדולה של אתר ישראלי לאתר אמריקאי.
תרבות הדיל היומי צברה תאוצה והיום , גם גדולי בתי העסק נסחפים בזרם.
המון חברות חדשות פותחות אתרי דיל יומי. המון יצירתיות וגיוון נכנס לתחום.
התחרות היא קשה וינצחו בה הבודדים שלהם יש גב כלכלי איתן / או יצירתיות מרשימה.
כך או כך אנו במלחמה.
מלחמה זו מביאה לבריתות, בריתות בצורה של התחייבות.
אתה מעוניין לפרס את בית העסק שלך באתר מסויים.
במידה ועברת את תנאי הסף לאתר , אתה מחוייב לנאמנות.
אל לך לפרסם באתר אחר X חודשים לפני שאתה מפרסם "אצלנו" אל לך לפרסם באתר אחר "Y" חודשים אחרי שפרסמת אצלנו.
למה?
כי אנחנו גדולים !
הדיל שלך הוא דיל שראוי שיראה ומיד!
אצלנו אתר תמכור יותר !
אתם יודעים מה - לפעמים זה נכון!
אולם, לא תמיד ה"זבנג וגמרנו" עושה טוב לעסק.
במידה ואתה מנהל בית עסק עצום שיוכל לעמוד בלחץ של אלפי , או עשרות אלפי קופונים , הרווחת!
במידה ואתה בית עסק צנוע יותר שלא מסוגל לעמוד במכירה של עשרות אלפי קופונים - ואפילו לא אלפי קופונים, אז גרמת לעצמך לנזק בלתי הפיך.
א. יש סיכוי טוב שלא תוכל לעמוד בהתחייבויות שלך.
ב. יש סיכוי טוב שלא תוכל לעמוד בלחץ ומכאן תקבל תלונות ושמך יפגע.
מצד שני , כם אם אתה בית עסק גדול , אתה צריך תמיד להיות בכותרות.
ישנם 40 אתרים, נפח לקוחות עצום מבקר בלפחות 20 מהם.
אם אתה תהיה באתר אחד ותהיה מחוייב לו לחצי שנה ויותר ... אתה עלול להישאר מחוץ לאור הזרקורים ליותר מידי זמן.
ישנם המון בתי עסק שמופיעים כל שבועיים או חודש באתר אחר.
האתרים הללו מוכרים את הסחורה / שירות / קופון שלהם באופן צנוע ועקבי.
בעלי העסק מרוויחים מכך עבודה קבועה ומכניסה.
אבל חשוב מכך - הם תמיד בכותרות.
כל שבועיים עד חודש הם מופיעים באתר כלשהו , אותו אתר עושה מאמצים עצומים על מנת לקדם את עצמו ובכך מקדם גם את בתי העסק שבו.
לפעמים עדיך להיות מקודם במספר אתרים ומספק פעמים מאשר באתר אחד לתקופה קצרה !
כל בית עסק עושה את השיקול שלו,
כל בית עסק הוא בעל מטרות שונות,
כל דיל יומי הוא דיל ייחודי ועל פי אופי הדיל ניתן להחליט האם עדיף לפרסם אותו באתר גדול או קטן יותר.
בסופו של כל דיל יש חשיבה מקדימה.
כל בית עסק בוחר את אסטרטגיית השיווק שלו.
לפעמים טוב ללכת על הגדול שימכור הרבה ואז יחכה... ולפעמים עדיף ללכת לקטן שימכור אולי מעט... אבל תוך זמן קצר תוכל שוב להראות את בית העסק שלך בכותרות, באותו אתר או באתר אחר.
טוב או רע לעסק?
לשיקולכם
שרון זילברצויג